Siłownia

Kulturystyka w lecie, czyli jak mądrze budować własną sylwetkę?

Sylwetkę można zbudować nie tylko na lato, ale także w trakcie wakacji. Chociaż generalnie panuje pogląd, że w lecie okoliczności do uprawiania aktywności, a w szczególności kulturystyki, są zbyt trudne, to nie warto brać podobnych opinii pod uwagę. Kulturystyka w lecie może być jeszcze bardziej satysfakcjonująca i skuteczna, powinno się jedynie nie zapominać o kilku ważnych kwestiach – łatwiejszej utracie H20 z ciała w upalne dni oraz określeniu dawkowania kreatyny adekwatnie do pory roku.

Ćwiczenia na siłowni
Autor: marshel
Źródło: http://www.sxc.hu
Monohydrat kreatyny to aktualnie jeden z najefektywniejszych, a zarazem najbezpieczniejszych dla organizmu, suplementów diety na rynku powodujących przyrost masy tkanki mięśniowej. Z tego względu jest to suplement najchętniej przyjmowany przez amatorów kulturystyki, co nie jest równoznaczne z tym, że zawodowcy odmawiają jej przyjmowania.

Wręcz przeciwnie, pośród zawodowych kulturystów również nie brakuje entuzjastów tego suplementu, dlatego, że odpowiedzialne dawkowanie kreatyny może wywołać naprawdę oszałamiające rezultaty. Kreatyna w postaci monohydratu wpływa na zwiększenie się zdolności do podejmowania większych wysiłków, a także przyczynia się do intensyfikacji procesu odżywiania tkanki mięśniowej. Dzięki temu suplementowi da się zrobić znaczniejszą liczbę ćwiczeń, co przekłada się wprost na rezultaty treningowe, a więc przyrost masy mięśniowej, zwiększenie się siły , a także ogólny wzrost wydolności fizycznej. Powinno się jednak brać pod uwagę, że zasadniczą rolę odgrywa w tym przypadku racjonalne dawkowanie kreatyny – sprawdź koniecznie.

Odpowiednie dawkowanie kreatyny to bowiem najczęstsza odpowiedź na dylematy związane z tym, jak uzyskać efekty poprzez przyjmowanie tego suplementu. Najważniejsze, że kreatynę powinno się przyjmować od razu po ćwiczeniach, gdy tkanka mięśniowa charakteryzuje się maksymalnym ukrwieniem, dzięki czemu przenoszenie kreatyny do tkanki mięśniowej poprzez krwioobieg jest prostsze.

W żadnym razie nie wolno tego robić przed ćwiczeniami lub pomiędzy seriami treningowymi, bo suplement nie będzie wtedy tak skuteczny. Istotne jest też dawkowanie kreatyny wraz z węglowodanami, żeby ułatwić absorbcję kreatyny w organizmie.

Czy masz ochotę, przeczytać następne wiadomości? Jeżeli tak, to wejdź na ten odsyłacz oraz zobacz w artykule więcej danych. One zapewne również Cię zaciekawią.

W lecie trzeba jednocześnie zwrócić uwagę na zażywanie dużo większej ilości izotoników, bo ciało utraca dużo więcej H2O w upalne dni, a to zmniejsza jego wydolność.